powrót na stronę główną

 

 SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU WYCHOWAWCZEGO ŚWIETLICY SZKOLNEJ

 

 

 WRZESIEŃ       2007

 

 

OBSZAR:

1.Promocja zdrowia i profilaktyka.

2. Pomoc w odkrywaniu własnych możliwości, predyspozycji, talentów oraz ich twórczego wykorzystania.

 

ZADANIA

 

  1. Poznanie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy, zachowywania się w autobusie szkolnym (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

 

A. Matukin-Pakuszyńska wyjaśniła uczniom zasady bezpiecznego podróżowania autobusem szkolnym, przeprowadziła pogadankę na temat poruszania się po ulicy.

I. Brzeżańska rozmawiała z uczniami nt. bezpieczeństwa na drodze, wyjaśniła zasady bezpieczeństwa obowiązujące w autobusie szkolnym.

S. Wojciechowska-Szul przypomniała dzieciom zasady bezpiecznego poruszania się po drodze oraz regulamin zachowania się w autobusie szkolnym.

 

2.      Organizacja czasu wolnego – „Ciekawie i pożytecznie” (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

 

A. Matukin-Pakuszyńska wysłuchała swobodnych wypowiedzi uczniów nt. „Jak spędzam czas wolny?” i „Co robię w pochmurne dni?”.

D. Kondziela rozmawiała z uczniami nt. różnych sposobów spędzania czasu wolnego.

I. Brzeżańska rozmawiała z uczniami o organizacji czasu wolnego – jak spędzamy czas wolny w świetlicy, co lubię robić w świetlicy?

S. Wojciechowska-Szul rozmawiała z uczniami nt. sposobów wykorzystania czasu wolnego (wprowadzenie pojęć: wypoczynek czynny i bierny). Przeprowadzenie rozmowy nt. trenowania sztuk walki jako sposobu wykorzystania czasu wolnego.

 

3.      Zapoznanie z regulaminami, wyrabianie poczucia odpowiedzialności, integracja grupy (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

 

Wszyscy wychowawcy świetlicy zapoznali uczniów z obowiązującymi  na jej terenie regulaminami, wyjaśnili poszczególne punkty w odniesieniu do rzeczywistych sytuacji. Wszyscy też prowadzili gry        i zabawy mające na celu integrację grupy świetlicowej (przy wykorzystaniu programu „Bądź sobą”).

 

4.      Konkurs plastyczno-literacki – „Moje ciekawe doświadczenie wakacyjne” (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

 

10. 09. 2007 S. Wojciechowska-Szul ogłosiła w/w konkurs (utrudniony o zakaz wykorzystania kredek i pisaków). Wszyscy wychowawcy świetlicy nadzorowali wykonywanie prac konkursowych.

20. 09. rozstrzygnęłyśmy konkurs.

W konkursie udział wzięli:

1.      Natalia Fliegner – wyróżnienie

2.      Paulina Ilukiewicz – wyróżnienie

3.      Paulina Ginda – wyróżnienie

4.      Bartosz Fliegner

5.      Bartosz Wiśniowski

6.      Katarzyna Knapik

7.      Daria Olszewska

8.      Marta Dąbrowska

 

Wyróżnione osoby otrzymały nagrody rzeczowe pozyskane od sponsorów.

 

ZADANIA CAŁOROCZNE

 

 

1.      Współpraca z MZK układa się pomyślnie, z pełnym zrozumieniem potrzeb naszej placówki (odp. S. Wojciechowska-Szul).

  1. Wszyscy wychowawcy świetlicy przeprowadzają na bieżąco konkursy sprawnościowe (skoki na skakance, hula-hop itp.) oraz wiedzy (rozwiązywanie zagadek, rebusów, zadań matematycznych itp.).
  2. Opieka nad gazetkami:

-         „Wieści świetlicowe” – zaktualizowano najważniejsze wiadomości o świetlicy, a także przygotowano jesienne dekoracje (odp. D. Kondziela),

-         gazetka informacyjna  w świetlicy – na bieżąco uzupełniana o wiadomości otrzymywane od wychowawców klas (odp. D. Kondziela, S, Wojciechowska-Szul),

-         gazetka z aktualnościami – nawiązuje tematycznie do wydarzeń w roku szkolnym „Witaj szkoło” – (odp. D. Kondziela),

-         minigaleria – zaprezentowano prace uczniów związane tematycznie z programem wychowawczym świetlicy szkolnej (odp. I. Brzeżańska).

 

  1. Zaplanowano zmianę wystroju świetlicy szkolnej.
  2. Wszyscy wychowawcy świetlicy odrabiali zadania domowe z uczniami, prowadzili zajęcia z wykorzystaniem pomocy edukacyjnych usprawniających korzystanie z dotychczasowej wiedzy, pobudzających do dalszych poszukiwań (quizy, krzyżówki, zagadki, wydawnictwa encyklopedyczne, czasopisma itp.).
  3. Wszyscy wychowawcy świetlicy prowadzili zajęcia mające na celu rozpoznanie zainteresowań i uzdolnień uczniów. Często wykorzystywano wydawnictwa encyklopedyczne, czasopisma. Proponowano zabawy i gry rozwijające pamięć, umiejętność spostrzegania, kojarzenia faktów i wyciągania logicznych wniosków; rozwiązywano zadania o zróżnicowanym stopniu trudności.

Na zajęciach koła informatycznego rozwiązywano zagadki ortograficzne oraz uczniowie poznawali możliwości programu Power Paint.

  1. Pozyskiwanie sponsorów:

-         S. Wojciechowska-Szul pozyskała sponsorów na rzecz organizacji stoiska z „Jesiennymi pychotkami” – P. Franczok (jabłka, marchew), B. Wierzbicka (jabłka).

 

 

 

P A Ź D Z I E R N I K U       2007

 

 

OBSZAR:

1.      Promocja zdrowia i profilaktyka.

2.      Pomoc w odkrywaniu własnych możliwości, predyspozycji, talentów oraz ich twórczego wykorzystania.

 

 

 

ZADANIA

 

1.      Jesień – zajęcia tematyczne, plastyczne (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

 

Wszyscy wychowawcy świetlicy przeprowadzili cykl zajęć o tematyce jesiennej. Rozwiązywali z uczniami zagadki, quizy, wykonywali prace plastyczne, wyjaśniali pojęcia: szaruga jesienna, złota jesień itp.

 

2.      Obchody „Dnia Ochrony Zwierząt” (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

 

Wszyscy wychowawcy świetlicy włączyli się w obchody „Dnia Ochrony Zwierząt”, który przedłużyliśmy na cały tydzień. Wszyscy wychowawcy rozmawiali z uczniami o chronionych gatunkach zwierząt w Polsce i na świecie, szukali nazw i opisów w encyklopediach i leksykonach.

12. 10. 2007 uczniowie uczestniczyli w spotkaniu z leśniczym p. M. Dypizmem z Nadleśnictwa Groszowice, na którym zapoznali się ze zwyczajami zwierząt. Pan leśniczy odpowiedział również na szereg pytań o życie lasu.

 

3.      Zdrowe i smaczne skarby jesieni – stoisko spożywcze (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

 

Zadanie zrealizowane we wrześniu.

W październiku zorganizowaliśmy stoisko spożywcze ze „Strasznymi słodkościami”, na którym można było skosztować: „much na dziko”, „strzał wampira”, „dzikich węży”, „czułków ślimaka”, a także darów nocy, czyli gwiazd i księżyców. Ponad to można było kupić papierowego pająka lub nietoperza. Całkowity dochód ze sprzedaży – 112, 30 PLN – został przeznaczony na zakup pomocy (wydawnictwa pedagogiczne) i środków dydaktycznych.

 

4.      Poznanie różnorodnych technik plastycznych z wykorzystaniem „skarbów jesieni” (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

 

Wszyscy wychowawcy świetlicy wykonywali z uczniami prace plastyczne z wykorzystaniem kasztanów, żołędzi, liści i traw, często w połączeniu z innymi materiałami np. plasteliną czy farbami.

 

5.      Obchody „Dnia Edukacji Narodowej” (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

 

Uczniowie wykonywali z wychowawcami laurki dla pracowników obsługi, wybierali wierszyki z życzeniami.

 

ZADANIA CAŁOROCZNE

 

 

1.      Współpraca z MZK układa się pomyślnie, z pełnym zrozumieniem potrzeb naszej placówki (odp. S. Wojciechowska-Szul).

  1. Wszyscy wychowawcy świetlicy przeprowadzają na bieżąco konkursy sprawnościowe (skoki na skakance, hula-hop itp.) oraz wiedzy (rozwiązywanie zagadek, rebusów, zadań matematycznych itp.).

 

10. 2007 – D. Kondziela rozstrzygnęła konkurs plastyczny „Pani Jesień – Czarodziejka”. W konkursie udział wzięli uczniowie klas I-III uczęszczający do świetlicy.

Wyróżnienie otrzymali uczniowie klasy I a, którzy zostali nagrodzeni słodkimi nagrodami.

 

  1. Opieka nad gazetkami:
    1. „Wieści świetlicowe” – zaktualizowano najważniejsze wiadomości o świetlicy (odp. D. Kondziela),
    2. gazetka informacyjna  w świetlicy – na bieżąco uzupełniana o wiadomości otrzymywane od wychowawców klas, a także innych nauczycieli i rodziców uczniów (odp. D. Kondziela, S, Wojciechowska-Szul),
    3. gazetka z aktualnościami – nawiązuje tematycznie do wydarzeń w roku szkolnym „Jesień” – (odp. D. Kondziela),
    4. minigaleria – zaprezentowano prace uczniów związane tematycznie z programem wychowawczym świetlicy szkolnej oraz prace konkursowe (odp. I. Brzeżańska).

 

  1. Zmieniono wystrój świetlicy szkolnej, wykonano jesienne dekoracje drzwi i okien (D. Kondziela, S. Wojciechowska-Szul).
  2. Wszyscy wychowawcy świetlicy odrabiali zadania domowe z uczniami, prowadzili zajęcia z wykorzystaniem pomocy edukacyjnych usprawniających korzystanie z dotychczasowej wiedzy, pobudzających do dalszych poszukiwań (quizy, krzyżówki, zagadki, wydawnictwa encyklopedyczne, czasopisma itp.).
  3. Wszyscy wychowawcy świetlicy prowadzili zajęcia mające na celu rozpoznanie zainteresowań i uzdolnień uczniów. Często wykorzystywano wydawnictwa encyklopedyczne, czasopisma. Proponowano zabawy i gry rozwijające pamięć, umiejętność spostrzegania, kojarzenia faktów i wyciągania logicznych wniosków; rozwiązywano zadania o zróżnicowanym stopniu trudności.

Na zajęciach koła informatycznego rozwiązywano zagadki ortograficzne, uczniowie poznawali możliwości programu Power Paint oraz poszukiwali informacji nt. Halloween.

  1. Pozyskiwanie sponsorów:

D. Kondziela pozyskała sponsorów – rodziców uczniów uczęszczających do świetlicy, którzy doposażyli świetlicę w artykuły biurowe, plastyczne.

 

W świetlicy szkolnej są realizowane na bieżąco dwa programy autorskie: „Bądź Sobą” i „Mały Ratownik”.

 

 

 

L I S T O P A D 2007

 

 

OBSZAR:

      1. Tradycja i ceremoniał.

 

 

ZADANIA

 

 

  1. Kształtowanie szacunku dla godła i symboli narodowych – baśnie, legendy (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

 

Wszyscy wychowawcy świetlicy zapoznali uczniów z genezą symboli narodowych, rozmawiali z uczniami nt. historii utracenia i odzyskania niepodległości; przedstawili dzieciom baśnie i legendy nt. powstania Polski.

 

  1. Poznanie środowiska lokalnego – mój region, moja miejscowość (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

 

Wszyscy wychowawcy świetlicy starali się przybliżyć uczniom najciekawsze miejsca w regionie (np. Góra Św. Anny, Zamek Piastów w Brzegu, Błędne Skały) oraz w Opolu (historia Ostrówka, Wieża Piastowska itp.).

 

  1. Konkurs międzyszkolny – „Polska – moja Ojczyzna” (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

 

8. 11. 2007 odbyła się VIII edycja w/w konkursu, w której wzięło udział 11 szkół podstawowych z Opola i okolic (103 uczniów).

Zdobyliśmy dwie nagrody:

 

II miejsce, prace indywidualne, klasy młodsze – Weronika Nguyen (przygotowywana przez D. Kondzielę),

II miejsce, prace zbiorowe, klasy młodsze – Natalia Żyła, Łukasz Bednarz (przygotowywani przez S. Wojciechowską-Szul).

 

  1. Inauguracja akcji „Życzliwość i kultura na co dzień” (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

 

Akcja została przeniesiona na styczeń, z powodu dużej absencji wśród uczniów i wychowawców świetlicy.

 

  1. Zorganizowanie obchodów Andrzejek w świetlicy (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

 

Wszyscy wychowawcy świetlicy przygotowali różnorodne wróżby andrzejkowe, zadbali o wyjątkową atmosferę tego dnia, wyjaśnili pochodzenie obchodów dnia Św. Andrzeja.

Zorganizowaliśmy również „Kawiarenkę pod Wiedźmą”, która oferowała gorącą czekoladę, herbatki w różnych smakach, a także „coś słodkiego”. Uzyskany dochód  - 52 PLN - został wykorzystany na zakup nagród do „Mini Mundialu”.

 

  1. Przygotowania do Festiwalu Piosenki Mikołajkowej (odpowiedzialna A. Matukin – Pakuszyńska).

 

A. Matukin-Pakuszyńska przygotowała uczniów do udziału w konkursie, opracowała również układy choreograficzne. Pozostali wychowawcy świetlicy uczestniczyli w próbach do występów, czuwali nad jakością występów.

W eliminacjach udział wzięli:

Paulina Krupop I a (śpiew + inscenizacja teatralna: Michał Dziekan, Katarzyna Knapik, Karolina Listowska); Vanessa Malik I c (śpiew + kujawiak: Joanna Smolin, Kamil Kuczyński, Nicola Stołosa, Dominika Dycewicz); Nicola Stokłosa; Dominika Dycewicz

 

Przygotowywani przez wychowawców:

Maciej Kurus, Eliza Jonczyk I b;

Nikola Palak II b + chórek: Paulina Skrzypczyk, Grzegorz Okos, Oliwia Hendel.

 

Eliminacje odbyły się 16. 11. 2007 w MDK.

Do półfinału zakwalifikowała się Nicola Stokłosa (25. 11. 2007). Niestety nie udało się dostać do finału.

 

 

ZADANIA CAŁOROCZNE

 

 

1.      Współpraca z MZK układa się pomyślnie, z pełnym zrozumieniem potrzeb naszej placówki (odp. S. Wojciechowska-Szul).

  1. Wszyscy wychowawcy świetlicy przeprowadzają na bieżąco konkursy sprawnościowe (skoki na skakance, hula-hop itp.) oraz wiedzy (rozwiązywanie zagadek, rebusów, zadań matematycznych itp.).
  2. Opieka nad gazetkami:
    1. „Wieści świetlicowe” – zaktualizowano najważniejsze wiadomości o świetlicy (odp. D. Kondziela),
    2. gazetka informacyjna  w świetlicy – na bieżąco uzupełniana o wiadomości otrzymywane od wychowawców klas, a także innych nauczycieli i rodziców uczniów (odp. D. Kondziela, S, Wojciechowska-Szul),
    3. gazetka z aktualnościami – nawiązuje tematycznie do wydarzeń w roku szkolnym „Szaruga jesienna” – (odp. D. Kondziela),
    4. minigaleria – zaprezentowano prace uczniów związane tematycznie z programem wychowawczym świetlicy szkolnej  (odp. I. Brzeżańska).

 

  1. Zmieniono wystrój świetlicy szkolnej, uzupełniono jesienne dekoracje drzwi i okien (D. Kondziela, S. Wojciechowska-Szul).
  2. Wszyscy wychowawcy świetlicy odrabiali zadania domowe z uczniami, prowadzili zajęcia z wykorzystaniem pomocy edukacyjnych usprawniających korzystanie z dotychczasowej wiedzy, pobudzających do dalszych poszukiwań (quizy, krzyżówki, zagadki, wydawnictwa encyklopedyczne, czasopisma itp.).
  3. Wszyscy wychowawcy świetlicy prowadzili zajęcia mające na celu rozpoznanie zainteresowań i uzdolnień uczniów. Często wykorzystywano wydawnictwa encyklopedyczne, czasopisma. Proponowano zabawy i gry rozwijające pamięć, umiejętność spostrzegania, kojarzenia faktów i wyciągania logicznych wniosków; rozwiązywano zadania o zróżnicowanym stopniu trudności.
  4. Pozyskiwanie sponsorów:

            D. Kondziela pozyskała sponsorów – rodziców uczniów uczęszczających do świetlicy, którzy doposażyli świetlicę w artykuły biurowe, plastyczne.

 

W świetlicy szkolnej są realizowane na bieżąco dwa programy autorskie: „Bądź Sobą” i „Mały Ratownik”.

 

 

 

GRUDZIEŃ       2007

 

 

OBSZAR:

      1. Tradycja i ceremoniał.

 

 

ZADANIA

 

  1. Obchody Dnia Rodziny (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

 

Wszyscy wychowawcy świetlicy rozmawiali z uczniami nt. tradycji świątecznych, pielęgnowanych w każdym domu. Uczniowie uczyli się składania życzeń świątecznych, śpiewania kolęd; oglądali film „Opowieść Wigilijna”. Następnie udali się do swoich klas na przyjęcia wigilijne.

 

  1. Zorganizowanie Mikołajek w świetlicy (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

 

W tym roku szkolnym, w zorganizowaniu spotkania z Mikołajem pomogło nam Nadleśnictwo Groszowice i Koło Łowieckie nr 3 „LIS”, które wysłało do naszej świetlicy  w dniu 06. 12 dwóch leśniczych oraz przedstawiciela Koła Łowieckiego. Panowie przedstawili się dzieciom jako specjalni wysłannicy Św. Mikołaja. Przybliżyli uczniom zagadnienia związane z zimowym lasem, polowaniami, zwyczajami i tradycjami leśników a także odpowiadali na liczne pytania naszych podopiecznych. Na koniec spotkania każdy uczeń otrzymał słodki upominek.

 

  1. Zorganizowanie kiermaszu bożonarodzeniowego (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

 

Wszyscy wychowawcy świetlicy włączyli się w organizację kiermaszu bożonarodzeniowego wykonując z dziećmi ozdoby choinkowe, witraże świąteczne, dekoracje bożonarodzeniowe. Wychowawcy postarali się także o słodkie, tradycyjne wypieki. Całkowity dochód z kiermaszu (17 – 21. 12) – 62, 45 PLN – został w całości przekazany na zakup pomocy i środków dydaktycznych do świetlicy szkolnej.

 

  1. Obchody Dnia Wolontariusza (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

 

Wszyscy wychowawcy świetlicy wyjaśnili dzieciom pojęcie: „wolontariat”, kto może zostać wolontariuszem. Wychowawcy rozmawiali z uczniami nt. idei wolontariatu. Zastanawiali się wspólnie z wychowankami, w jakich sytuacjach możemy nieść pomoc i w jaki sposób. Uczniowie obejrzeli także cykl bajek pt. „Bracia koala”.

 

PONAD TO

 

 

W dniach 10 – 12. 12 zorganizowaliśmy w świetlicy szkolnej Mini Mundial (piłkarzyki) dla klas I-III (w rozgrywkach wzięli udział tylko chłopcy, dziewczynkom nie udało się zebrać pełnych składów drużyn).

 

10. 12 – odbyły się rozgrywki klas I.

 

W Mundialu udział wzięli:

I miejsce – Michał Dziekan, Franciszek Matejka I a,

II miejsce – Dominik Oleś, Dawid Smolarek I c,

III miejsce – Jakub Skibiński, Dawid Dubiński I b.

 

11. 12 – odbyły się rozgrywki klas II.

 

W Mundialu udział wzięli:

I miejsce – Krzysztof Łański, Kamil Kratkiewicz II b,

II miejsce – Jakub Tomanik, Tomasz Galikowski II a,

III miejsce – Paweł Bożych, Patryk Jurczyk II b,

IV miejsce – Radosław Rogowski, Tomasz Plewka II a.

 

12. 12 – odbyły się rozgrywki klas III.

 

W Mundialu udział wzięli:

I miejsce – Kamil Kuczyński, Paweł Wąsowicz III b,

II miejsce – Łukasz Kosmal, Dariusz Pawlik III a,

III miejsce – Łukasz Bednarz, Rafał Cichecki III b,

IV miejsce – Ryszard Włodarkiewicz, Kamil Kindler III a.

 

 

Wszyscy uczestnicy turnieju otrzymali pamiątkowe dyplomy ( wykonane przez A. Matukin-Pakuszyńską), a zwycięzcy nagrody rzeczowe (uzyskane od sponsorów piórniki, farby, pisaki, kredki, plany zajęć i słodycze).

 

 

ZADANIA CAŁOROCZNE

 

 

1.      Współpraca z MZK układa się pomyślnie, z pełnym zrozumieniem potrzeb naszej placówki (odp. S. Wojciechowska-Szul). Wspólnymi działaniami staramy się o zmianę autobusu szkolnego.

  1. Wszyscy wychowawcy świetlicy przeprowadzali na bieżąco konkursy o tematyce mikołajkowej, zimowej i świątecznej.

Część uczniów wykonała prace na konkurs organizowany przez MDK w Opolu „Projekt kartki świątecznej” (m. Fornalik, A. Dywan, K. Knapik, P. Krupop, R. Włodarkiewicz). Niestety, w tym roku nie otrzymaliśmy żadnego wyróżnienia.

  1. Opieka nad gazetkami:
    1. „Wieści świetlicowe” – zaktualizowano najważniejsze wiadomości o świetlicy (odp. D. Kondziela),
    2. gazetka informacyjna  w świetlicy – na bieżąco uzupełniana o wiadomości otrzymywane od wychowawców klas, a także innych nauczycieli i rodziców uczniów (odp. D. Kondziela, S, Wojciechowska-Szul),
    3. gazetka z aktualnościami – nawiązuje tematycznie do wydarzeń w roku szkolnym „Zimowe pejzaże” – (odp. D. Kondziela),
    4. minigaleria – zaprezentowano prace uczniów związane tematycznie

z programem wychowawczym świetlicy szkolnej  (odp. I. Brzeżańska).

 

  1. Zmieniono wystrój świetlicy szkolnej: ubraliśmy z uczniami choinkę, wykonaliśmy dekorację na drzwi – zimowe drzewko, zawiesiliśmy gwiazdki pod sufitem  ( S. Wojciechowska-Szul).
  2. Wszyscy wychowawcy świetlicy odrabiali zadania domowe z uczniami, prowadzili zajęcia z wykorzystaniem pomocy edukacyjnych usprawniających korzystanie z dotychczasowej wiedzy, pobudzających do dalszych poszukiwań (quizy, krzyżówki, zagadki, wydawnictwa encyklopedyczne, czasopisma itp.).
  3. Wszyscy wychowawcy świetlicy prowadzili zajęcia mające na celu rozpoznanie zainteresowań i uzdolnień uczniów. Często wykorzystywano wydawnictwa encyklopedyczne, czasopisma. Proponowano zabawy i gry rozwijające pamięć, umiejętność spostrzegania, kojarzenia faktów i wyciągania logicznych wniosków; rozwiązywano zadania o zróżnicowanym stopniu trudności. Wykonywano eksperymenty z wykorzystaniem praw fizyki.

Na zajęciach koła informatycznego rozwiązywano zagadki ortograficzne, uczniowie poznawali możliwości programu Power Paint oraz poszukiwali informacji nt. świąt Bożego Narodzenia.

  1. Pozyskiwanie sponsorów:

I.Brzeżańska pozyskała sponsora – UPC, który ofiarował naszej świetlicy gadżety reklamowe.

 

 

W świetlicy szkolnej są realizowane na bieżąco dwa programy autorskie: „Bądź Sobą” (gry i zabawy psychologiczne) i „Mały Ratownik”(pierwsza pomoc w zadławieniu i przy niestrawności).

 

 

 

S T Y C Z E Ń     2008

 

 

OBSZAR:

1.      Pomoc w odkrywaniu własnych możliwości, predyspozycji, talentów oraz ich twórczego wykorzystania.

 

ZADANIA

 

  1. Dzień Babci i Dzień Dziadka (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

 

Wszyscy wychowawcy świetlicy rozmawiali z dziećmi nt. nadchodzących świąt. Zastanawialiśmy się wspólnie w jaki sposób uczynić te dni wyjątkowymi. Uczniowie wykonywali również laurki                 i wymyślali wierszyki.

 

  1. Turniej warcabowy klas I-III (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

 

W dniach 28-30. 01. 2008 odbył się Turniej Warcabowy klas I-III.

 

28. 01. 2008 – Turniej Warcabowy klas II.

W turnieju udział wzięli:

  1. Paulina Ginda II b
  2. Krzysztof Łański II b
  3. Paweł Bożych II b
  4. Agata Sachoń II b
  5. Dominika Dycewicz II a – I miejsce
  6. Tomasz Galikowski II a – II miejsce
  7. Julia Szlensog II a – III miejsce
  8. Patrycja Świerc II a

 

29. 01. 2008 – Turniej Warcabowy klas I.

W turnieju udział wzięli:

  1. Denis Smolarek I c
  2. Oskar Makowski I b – I miejsce
  3. Łukasz Huncza I c
  4. Dominik Oleś I c
  5. Krzysztof Bagiński I b
  6. Wojciech Matuszewski I c
  7. Franciszek Matejka I a – II miejsce
  8. Natalia Fliegner I a
  9. Bartosz Fliegner I a
  10. Malwina Wicher I c
  11. Dominik Bełkot I c – III miejsce
  12. Natalia Piasecka I c
  13.  Karolina Listowska I a

 

 

30. 01. 2008 – Turniej Warcabowy klas III.

W turnieju udział wzięli:

  1. Łukasz Kosmal III a
  2. Rafał Cichecki III b – III miejsce
  3. Krzysztof Szparniak III a – II miejsce
  4. Dominic Ulrich III a – I miejsce
  5. Okos Grzegorz III b
  6. Paweł Wołodźko III b

 

 

Przeprowadzenie turnieju – wszyscy wychowawcy świetlicy.

Wykonanie dyplomów – S. Wojciechowska-Szul.

Pozyskanie sponsorów nagród – I. Brzeżańska (UPC), S. Wojciechowska-Szul (PCK), D. Kondziela (rodzice uczniów uczęszczających do świetlicy), A. Matukin-Pakuszyńska (IKEA).

 

Zdobywcy I i II miejsca będą walczyć w III Między Świetlicowym Turnieju Warcabowym Klas I-III, który obędzie się w marcu 2008 (wezmą w nim udział szkoły nr 1, 5, 16 i 24).

 

  1. Zima – jak ją postrzegamy (zajęcia artystyczne) (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

 

A. Matukin-Pakuszyńska wykonała z uczniami prace plastyczne nt. znanych sportów zimowych.

S. Wojciechowska-Szul pracowała z uczniami nad pejzażami zimowymi, w których wykorzystane zostały różnorodne materiały: pudełka po czekoladkach, farby, masa solna, folia aluminiowa itp., a także nad zimowymi obrazkami malowanymi tylko biała farbą na ciemnym tle.

I.Brzeżańska wykonała z uczniami prace plastyczne nt. „Uroda zimy”.

 

PONAD TO

 

Został wdrożony program autorski zajęć plastycznych do realizacji w świetlicy szkolnej p. D. Kondzieli  - „Radość tworzenia – spotkania z wyobraźnią”.

 

ZADANIA CAŁOROCZNE

 

 

1.      Współpraca z MZK układa się pomyślnie, z pełnym zrozumieniem potrzeb naszej placówki (odp. S. Wojciechowska-Szul). Przy poparciu p. radnego J. Pawlaka oraz Wydziału Oświaty naszych działań otrzymaliśmy nowy autobus szkolny.

  1. 18. 01. 2008 został ogłoszony konkurs plastyczny „Pani Zima”. Do ferii zbieraliśmy prace. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi po feriach zimowych.
  2. Opieka nad gazetkami:
    1. „Wieści świetlicowe” – zaktualizowano najważniejsze wiadomości o świetlicy (odp. D. Kondziela),
    2. gazetka informacyjna  w świetlicy – na bieżąco uzupełniana o wiadomości otrzymywane od wychowawców klas, a także innych nauczycieli i rodziców uczniów (odp. D. Kondziela, S, Wojciechowska-Szul),
    3. gazetka z aktualnościami – nawiązuje tematycznie do wydarzeń w roku szkolnym „Bezpieczna zima” – (odp. D. Kondziela),
    4. minigaleria – zaprezentowano prace uczniów związane tematycznie

z programem wychowawczym świetlicy szkolnej  (odp. I. Brzeżańska).

 

  1. Uzupełniliśmy wystrój świetlicy szkolnej o elementy dekoracyjne o tematyce zimowej – wszyscy wychowawcy świetlicy.
  2. Wszyscy wychowawcy świetlicy odrabiali zadania domowe z uczniami, prowadzili zajęcia z wykorzystaniem pomocy edukacyjnych usprawniających korzystanie

z dotychczasowej wiedzy, pobudzających do dalszych poszukiwań (quizy, krzyżówki, zagadki, wydawnictwa encyklopedyczne, czasopisma itp.).

Zakupiono ze środków pozyskanych z kiermaszu pomoce dydaktyczne – książki: „Kto pompuje powietrze do papryki – ciekawostki”, „Łamigłówki zapałczane”, „Techniki Graficzne dla każdego”, „365 eksperymentów na każdy dzień roku”.

  1. Wszyscy wychowawcy świetlicy prowadzili zajęcia mające na celu rozpoznanie zainteresowań i uzdolnień uczniów. Często wykorzystywano wydawnictwa encyklopedyczne, czasopisma. Proponowano zabawy i gry rozwijające pamięć, umiejętność spostrzegania, kojarzenia faktów i wyciągania logicznych wniosków; rozwiązywano zadania o zróżnicowanym stopniu trudności. Na zajęciach koła informatycznego rozwiązywano zagadki ortograficzne, uczniowie poznawali możliwości programu Power Paint oraz wykonywali laurki dla babć i dziadków.
  2. Pozyskiwanie sponsorów:

I.Brzeżańska pozyskała sponsora – UPC, który ofiarował naszej świetlicy gadżety reklamowe, S. Wojciechowska-Szul – PCK, A. Matukin-Pakuszyńska – IKEA, D. Kondziela – rodzice uczniów uczęszczających do świetlicy.

 

W świetlicy szkolnej są realizowane na bieżąco dwa programy autorskie: „Bądź Sobą” (gry i zabawy psychologiczne, D. Kondziela – „Słowa miłe i niemiłe”, „Pozytywne i negatywne cechy charakteru”) i „Mały Ratownik”(pierwsza pomoc w omdleniu i przy niestrawności).

 

 

OPRACOWAŁA: S. WOJCIECHOWSKA-SZUL